Търсене
  • Снимка на автораDr. Damyanova

Какво e значението на загубата на тегло при пациенти със злокачествени заболявания?

Актуализирано: 15.03.2021 г.

Световният фонд за изследване на рака (WCRF) за хора, които вече страдат от рак, препоръчва поддържането на нормалното тегло с BMI 18,5-24,9 kg / m². Всъщност тези препоръки са въз основата главно на наблюдателни проучвания. Ето защо наистина не е доказано в крайна сметка дали загубата на тегло при страдащите от наднормено тегло всъщност подобрява прогнозата.

Ходът на малигненото заболяване се влияе от много фактори: напр. Наследствено разположение, време на заболяване, вид тумор, туморен етап при първоначална диагноза, вече използвани туморни терапии, фактори на околната среда, начин на живот. Тези фактори са важни при определяне дали загубата на тегло се препоръчва за вас. Също така трябва предварително да разберете дали теглото ви е стабилно или е имало неволно високо ниво на отслабване. Винаги се препоръчва скрининг за недохранване.

В случай на метастази, които вече са настъпили, загубата на тегло е оправдана само в много ограничена степен; това не е препоръчително. В момента се проучва доста по този въпрос.

По време на химиотерапията теглото трябва да се поддържа постоянно. При някои видове рак, като рак на гърдата, химиотерапията често води до напълняване, което може да има неблагоприятен прогностичен ефект.

Винаги трябва да уточнявате предварително с лекаря, който ви лекува, дали отслабването е препоръчително за Вас. В случай на туморно заболяване се препоръчва умерена загуба на тегло.

Важно е намаляването на теглото Ви (диета и упражнения) винаги да се извършва под професионално ръководство и подкрепа – лекар специалист по Хранителна терапия при онкологични заболявания или диетолог.

Дори ако не искате да отслабнете, а просто искате да поддържате теглото си стабилно (чрез диета и упражнения), като онкологично болен човек винаги трябва да получавате хранителни съвети и професионални насоки и подкрепа (диетолози, диетолози).

22 преглеждания0 коментара

Последни публикации